Reklame
Når Matas vil tage kontakt til deres kunder for at gøre reklame for deres produkter, sker det først og fremmest gennem deres tilbudsavis. Tilbudsavisen består af både Matas’ egne mærker (Striberne, Plaisir osv.), og andre mærker som f.eks. Chanel, Rimmel London, L’oreal, diverse naturlægemidler osv., og der er i øvrigt også reklame for deres Club Matas samarbejdspartnere. Derudover sender de også nyhedsbreve ud med forskellige tilbud og events via e-mail til dem, der har skrevet sig på modtagerlisten.
Personligt salg
Hos Matas lægges der meget vægt på personligt salg – se bare deres slogan, ”Det gode råd gør forskellen”. Der bliver gjort meget ud af at vejlede og rådgive kunden, så salget ender med at kunden får det helt rigtige produkt til hans/hendes behov, og senere hen vender tilbage til butikken.
Der findes tre typer for kundebetjening:
- Rådgivende salg
- Klassisk salg
- Selvbetjening
I Matas benytter man sig af rådgivende og klassisk salg.